Valoració de final de campanya “Nadal a Reus x2”

Campanya Nadal 2018 UBR

Aquest any, per tal de donar promoció a la campanya nadalenca el comerç de la ciutat ha unit esforços per portar a terme una campanya molt potent, diferent i innovadora en la que han participat les principals organitzacions comercials: El Tomb de Reus i la Unió de Botiguers de Reus junt amb el C.C. El Pallol.

“A Reus X2 guanya el doble del que compris” ha sigut una campanya de mes i mig de durada que va començar el 23 de novembre amb el Black Friday i que va concloure el passat divendres 4 de gener.

Durant la campanya s’han repartit 7200€ en 9 premis de vals de compra; 3 per valor de 400€, 3 per valor de 800€ i 3 per valor de 1.200€ a través de la participació en uns sorteigs que s’han realitzat en el marc d’un programa especial i en directe per Canal Reus TV amb la presència d’entitats i personatges com Fito Luri, Joan Masdeu, l’Equip de Hoquei del Reus Deportiu o els Retaules.

La valoració global de campanya és més que satisfactòria, superant amb escreix les expectatives tan a nivell qualitatiu com quantitatiu. És important remarcar que la campanya ha anat agafant força en el transcurs del temps i, que durant els últims dies, molta de la població mostrava el seu interès, demanant els Reuros als establiments on comprava (les butlletes que havia d’acumular per tal de poder participar). Aquest fet ha demostrat un creixement gradual del coneixement i la notorietat de l’acció.

Tot i la important inversió en la comunicació i promoció d’aquesta campanya, a través d’una campanya multimèdia, la tasca d’informació i difusió dels establiments participants i la del personal del Gaudí Centre ha estat vital i ha sigut garantia d’èxit.

Amb les dades obtingudes fins al moment podem afirmar que hi ha hagut una elevada participació femenina amb quasi 3000 participacions en total, el que equival a més de 40.000 Reuros bescanviats, que suposen més de 850.000€ en compres, d’un total 370.000 que es van repartir entre els més de 280 establiments participants. El sorteig pels 400€, l’import més baix, ha assolit 1800 participacions, el volum més alt de participacions dels tres tipus de premis als que es podia optar.

El període amb més activitat de la campanya nadalenca, en la qual s’han repartit més butlletes ha estat el comprès entre el 20 i el 28 de desembre, per contra, el màxim volum de participació ha estat en la fase final de campanya amb més de 3700 butlletes bescanviades per dia. Pel que fa a les dades més qualitatives, tot i que s’ha considerat una aposta amb certa complexitat, la valoració dels establiments participants és, en línies generals, molt positiva. Ha agradat a un 80% dels establiments i més del 68% creuen indicat replicar-la la pròxima temporada.

DADES IMPORTANTS (Darrera actualització 10/01/19)

• Més de 280 establiments participants
• Premis per valor de 7200€ repartits en vals de compra de 10€ vàlids fins el 31 de març
• Perfil de participant majoritari: dona de + de 50 anys
• S’han repartit 370.000 butlletes de REUROS entre els comerços de les quals han arribat al Gaudí Centre 42.700 – Un 12% del total repartit
• DADES DE PARTICIPACIÓ TOTAL: 2.818 butlletes en total

DADES GAUDÍ CENTRE:

• Valoració molt positiva de la campanya a nivell de participació (qualifiquen amb un 9 sobre 10)
• Bescanvi sense incidències
• La defineixen com una campanya molt bonica
• Manca d’informació per part dels establiments
• Manca de rigor per part de determinats establiments
• Manca de detall en les instruccions facilitades als usuaris
• Perfil del participants majoritari: dones de + de 50 anys.
• Més participació: tardes i vigílies de festiu
• Sectors amb més compres: mobles, ulleres, joieries, perfumeries, alimentació
• Participació de persones residents a pobles del voltant de Reus.

DADES ESTABLIMENTS:

• 83,3% els ha agradat la campanya
• 68,8% repetirien l’any vinent
• Més d’un 55% considera la campanya no ha estat complicada
• Període en que s’han repartit més Reuros del 22 al 28 de desembre
• 77% no han demanat reposició (disposaven d’entre 850-1000 butlletes)
• 80% ha repartit a tothom
• Valoració imatge de campanya: 6,6
• Valoració general de campanya: 6,8
• Canal principal per on s’ha conegut la campanya: establiments participants, seguit XXSS i banderoles

0 respostes

Deixa una resposta

Vols unir-te a la conversa?
No dubtis a contribuir!

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *